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CEA 2021 CALL FOR PAPERS | APPEL DE COMMUNICATIONS

CEA 2021 CALL FOR PAPERS | APPEL DE COMMUNICATIONS

 

CALL FOR PAPERS

Annual Conference of the Canadian Economics Association
June 3-5, 2021
 Online


www.economics.ca/cpages/cea2021

 

The 55th Annual Conference of the Canadian Economics Association will be held online due to the ongoing public health situation in Canada and abroad. Professor Francisco Ruge-Murcia of McGill University is the program chair, and Professor Steeve Mongrain of Simon Fraser University will support the virtual conference.

The 2021 Doug Purvis Memorial Lecture will be given by Nina Pavcnik (Dartmouth College), and the 2021 Harold Innis Lecture will be given by Lance Lochner, (Western University). State of the Art Lectures include Susan Athey (Stanford GSB), Chris Blattman (Chicago Harris), Nick Bloom (Stanford), Olivier Deschenes (UC Santa Barbara), Silvia Goncalves (McGill University), and Adriana Lleras-Muney (UCLA). 

The CEA invites anyone wishing to present a paper at the 2021 Conference to submit an abstract by Friday February 12, 2021. Paper submissions in English or French are accepted through our conference management portal.  The maximum length for an abstract is 250 words. During the submission process, you will be asked to direct your paper to a Track (or scientific committee). Please see the Submission Tips Page for assistance with selecting the most appropriate Track for your paper. 

 

ABSTRACT SUBMISSION PORTAL

Important: The email address used in portal must be the same as your CEA account.

 

You will receive a notification once a decision has been made on your paper. If your paper is accepted, it is expected that you are available to serve as a discussant and/or session chair at other sessions within your areas of interest. You may submit no more than one paper to the Conference. Any additional submissions will be discarded. A co-author may present another of your papers but the co-author must submit the paper using their log in.

In addition to the abstract, we encourage you to submit full-length papers by providing a Web link to a corresponding PDF file. Each presenter is required to provide the session chair and discussant with an electronic copy of the paper at least two weeks prior to the conference.

Any member can propose a special session(s) which may have invited papers. If you are interested in this possibility, please contact Paula Emery before January 31, 2021 at cea.conference@gmail.com. See the Session Organizers link on the conference web-site for further information.

All presenters must register for the Conference. Registration can be done online through the CEA Web site using the Advance Registration link commencing February, 2021. You may register without joining the CEA but we strongly recommend joining the CEA at the same time, which provides additional benefits and can be done at no extra cost. You may wait to register until you find out whether your paper is accepted but paper presenters must register for the Conference by the registration date in April (See Calendar of Important dates for Registration Deadline), otherwise your paper will be removed from the conference schedule.

Please direct all inquiries and correspondence to the assistant of the conference organizer, Paula Emery, at cea.conference@gmail.com.

 



Sincerely,
Francisco Ruge-Murcia, CEA Vice President and Conference Organizer
 



Appel de communications

Congrès 2021 de l'Association canadienne d'économique
June, 2021
 En ligne

La 55e Conférence annuelle de l'Association canadienne d'économie sera uniquement en ligne. Le professeur Francisco Ruge-Murcia de l'Université McGill est responsable du programme et le professeur Steeve Mongrain de l'Université Simon Fraser soutiendra la conférence.

Nina Pavcnik (Dartmouth College), présentera la conférence commémorative Doug Purvis 2021, et Lance Lochner (Université Western) présentera la conférence Harold Innis 2021. Les conférences sur l'état des connaissances comprennent Susan Athey (Stanford GSB), Chris Blattman (Chicago Harris), Nick Bloom (Stanford), Olivier Deschenes (UC Santa Barbara), Silvia Goncalves (Université McGill) et Adriana Lleras-Muney (UCLA).

L’ACE invite toutes les personnes souhaitant présenter une communication à la conférence de 2021 à soumettre un résumé d’ici le vendredi 12 février 2021. Les articles en français ou en anglais sont acceptés par l’entremise de notre portail de gestion de la conférence. Le résumé des communications ne doit pas dépasser 250 mots. Pendant le processus de soumission, vous serez invité à diriger votre communication vers une piste (ou un comité scientifique). Consultez la page de conseils de soumission pour obtenir de l’aide quant à la sélection d’une piste. 

 

PORTAIL DE SOUMISSION DES RÉSUMÉS

 

Important : L’adresse électronique employée dans le portail doit correspondre à celle de votre compte de l’ACE.

 

Vous recevrez un avis dès qu’une décision sera prise concernant votre communication. Si votre communication est acceptée, vous devrez être disponible pour participer à une discussion ou présider une séance dans votre domaine d’intérêt. Vous ne pouvez présenter qu’une seule communication à la conférence. Toutes les soumissions supplémentaires seront rejetées. Si vous êtes coauteur, vous pouvez présenter une autre communication dont vous êtes coauteur, mais les communications doivent être présentées séparément.

Outre le résumé, nous vous invitons à présenter une communication intégrale accessible par lien électronique vers un fichier PDF. Chaque présentateur doit fournir une copie électronique de la communication au président de séance et au participant à une discussion au moins deux semaines avant la conférence. 

Tous les membres peuvent proposer une séance spéciale pouvant comporter des communications sollicitées. Si cette option vous intéresse, veuillez communiquer avec Paula Emery avant le 31 janvier 2021 à l’adresse cea.conference@gmail.com. Consultez le lien des organisateurs de séance du site Web de la conférence pour plus d’information.

Tous les présentateurs doivent s’inscrire à la conférence. Vous pouvez vous inscrire à l’avance sur le site Web de l’ACE à partir du février 2021. Il est possible de s’inscrire sans être membre de l’ACE, mais nous vous recommandons fortement d’adhérer à l’ACE au même moment pour profiter d’avantages supplémentaires sans frais additionnels. Vous pouvez également vous inscrire après avoir appris si votre communication est acceptée, mais les présentateurs doivent s’inscrire à la conférence au plus tard le 15 avril 2020, faute de quoi votre communication sera retirée du programme de la conférence.

Veuillez envoyer les questions ou la correspondance à Paula Emery, adjointe à l’organisatrice de la conférence, à l’adresse cea.conference@gmail.com.

 

Sincères salutations,
Francisco Ruge-Murcia, vice-président de l’ACE et organisateur de la conférence

 

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 December 01, 2020