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Important Update Regarding CEA 2020

Important Update Regarding CEA 2020

Letter from the Conference Chair, Nicole Fortin & CEA President, M. Scott Taylor regarding CEA2020 (March 20, 2020)

 

Dear CEA members & friends,

 

The COVID 19 pandemic is evolving rapidly and has led many health authorities and post-secondary institutions around the world, including the University of Toronto, to prohibit large gatherings. As such, the board of the CEA has approved the cancellation of the CEA 2020 Meetings that were to be held in Toronto on May 22-24. The organizing committee is working to make this hard landing smoother for many by:

  • Allowing those who have already registered to obtain a reimbursement.

  • Rolling into future programmes some of the addresses planned for 2020.

  • Expanding the Vancouver 2021 conference slightly to accommodate additional sessions. 

  • Awarding the Prizes typically announced at the CEA meeting as scheduled. 

  • Announcing the induction of New Fellows of the CEA as scheduled. 

  • Working with study groups to retain work already done.   

At this time, the Board would like to thank all of those involved in the machinery that makes for a great CEA meeting.  The meetings are a joint effort of many people and it is unfortunate that events have transpired to lead us to this juncture.  

We would like to thank, in particular, the study group leaders and adjudicators who vet papers and organize sessions; groups who organized special sessions and speakers (CWEC, Bank of Canada, PEF, CSLS, Statistics Canada, CIRANO-JDI-Phelps-RIIB, AEDSB, CPP, C.D. Howe, CMHC, CRDCN, Environment and Climate Change Canada, EDC, EPRI, NOEA, Productivity Partnership, SPP at UCalgary, etc.); our two key financial  sponsors: the Bank of Canada and the Analysis Group; the local organizers (Gillian Hamilton and Elizabeth Dhuey) who worked tirelessly to arrange contracts, venues, and provide local logistics; the overall conference organizer (Nicole Fortin) who is responsible for finding, selecting and cajoling the set of fantastic SOTA speakers to attend, the Purvis luncheon speaker, as well as selecting the Innis Lecture, and finally, the glue that keeps things together, Paula Emery.  All of these individuals worked very hard to ensure the success of CEA 2020.  

For many of us, the CEA meeting is a key conference to catch up with friends, colleagues, and expand our intellectual boundaries.  All of us were looking forward to a great set of talks and discussions of important issues. We hope that in the coming months, you and your families remain in good health and we can all reconnect in Vancouver 2021. 

If you have questions or concerns please feel free to reach out to the CEA office at office@economics.ca.

In good health, 

Nicole Fortin (Conference Organizer), M. Scott Taylor (CEA President) 


Chères et chers membres de l'ACÉ et amis,

La pandémie de la COVID 19 évolue rapidement et a conduit plusieurs autorités de santé publique et établissements postsecondaires à travers le monde, dont l'Université de Toronto, à interdire les grands rassemblements. Par conséquent, le conseil d'administration de l'ACÉ a approuvé l'annulation de la conférence de l'ACÉ 2020 qui devait se tenir à Toronto du 22 au 24 mai. Le comité d'organisation s'efforce cependant d’amoindrir les conséquences négatives de cette annulation en:

  • Permettant à ceux qui se sont déjà inscrits d'obtenir un remboursement.
  • Intégrant dans les programmes futurs certaines allocutions prévues pour 2020.
  • Planifiant une légère extension de la conférence de Vancouver 2021 pour accueillir des sessions supplémentaires.
  • Procédant comme prévu à la remise des prix habituellement annoncés lors du congrès de l’ACÉ
  • Procédant comme prévu avec l'induction de nouveaux Membre Honoraires de l’ACÉ.
  • Consultant les groupes d’études pour utiliser le travail de planification déjà effectué.

En ce moment, le Conseil tient à remercier toutes les personnes impliquées dans les diverses tâches reliées l’organisation, malheureusement, inachevée de la conférence de l'ACÉ. Cette organisation est le fruit d'un effort commun de plusieurs personnes et il est regrettable que la situation actuelle nous pousse à prendre cette décision difficile. 

Nous remercions en particulier les directeurs des groupes d'étude et les arbitres qui ont évaluer les soumissions et organiser les sessions; les groupes qui ont organisé des sessions spéciales et retenu les conférenciers (CFÉC, Banque du Canada, FEP, CENV, Statistique Canada, CIRANO-JDI-Phelps-RIIB, AEEDB, AdP, C.D. Howe, SCHL, RCCDR, Environnement et Changement climatique Canada, EDC, IRPE, AENO, Partenariat productivité, SPP, etc.); nos deux principaux commanditaires : la Banque du Canada et le Groupe d'analyse; les organisateurs locaux (Gillian Hamilton et Elizabeth Dhuey) qui ont travaillé sans relâche pour mettre en place les contrats de location et organiser la logistique locale; la responsable du congrès (Nicole Fortin) qui est chargée de choisir et d’attirer un groupe fantastique de conférenciers SOTA, ainsi que les conférencières du déjeuner-causerie Purvis et de l’allocution Innis; et enfin, celle qui cimente le tout, Paula Emery. Toutes ces personnes ont travaillé avec acharnement pour assurer le succès du congrès de l’ACÉ 2020.

Pour beaucoup d'entre nous, le congrès de l'ACÉ est une occasion unique pour reprendre contact avec amis, collègues, et anciens étudiants, et pour élargir nos horizons intellectuels. Nous attendions tous avec impatience un ensemble enviable de présentations et de discussions sur des questions importantes. Nous espérons qu'au cours des prochains mois, vous et vos familles resterons en bonne santé et que nous pourrons tous nous revoir à Vancouver en 2021.

Bonne santé à tous et à vos proches,

Nicole Fortin (responsable du Congrès), M. Scott Taylor (président de l'ACÉ)


 March 20, 2020