Call for proposals to the CEA Board of Directors


Dear CEA member,

I am writing on behalf of the nominating committee of the CEA Board of Directors to solicit proposals for nominations to the Board. This year we will be electing 4 new members of the Board, one of whom will be recommended as Deputy Vice President (and subsequently Vice President and President) of the Association. Our new bylaws stipulate that the nominating committee solicit proposals for nominations prior to recommending a slate of candidates to the Board. 

Proposals can be submitted via the following form:  
https://forms.gle/U8WsmUuAuV3ESPyz5 

We will consider proposals for nomination received before November 1. If you are proposing someone other than yourself, please ascertain that your ‘proposee’ agrees to serve on the CEA’s Board of Directors. 

 Serving on the Board is a great way to get to know and work with colleagues from across the country, and a valuable service for the Economics profession in Canada. Members serve for 4 year terms, and in addition to attending Board meetings (typically in person in June and virtually up to 3 times per year) serve on a committee of the Board. (Travel expenses to attend the meeting in June, which coincides with the CEA annual conference, are reimbursed). We are committed to broadening diversity within the governance of the Association and particularly encourage nominations that will help us achieve this.

The nominating committee will consider all proposals and then recommend a slate of candidates to the Board at its December meeting. Members will be advised of the Board-approved slate in January, and if a member of the Association not on the slate wishes to run for election their nomination must be sent to the Nominating committee by March 1. We will then hold an election for the Board positions per the Bylaws. If you have any questions about the process or the duties of Board members, please contact Professor Ana Ferrer, Secretary of the Association (aferrer@uwaterloo.ca) or Sonya Marion, our Executive Officer (cea.execdir@gmail.com).

The association by-laws are available here: https://www.economics.ca/cpages/bylaws

Sincerely,

Nicole Fortin
President
Canadian Economics Association

 
 

Cher membre de l'ACE,

Je vous écris au nom du comité des candidatures du conseil d'administration de l'ACE afin de solliciter des propositions de candidature au conseil. Cette année, nous élirons 4 nouveaux membres du conseil, dont l'un sera nommé vice-président adjoint (puis vice-président et président) de l'Association. Nos nouveaux statuts stipulent que le comité des candidatures doit solliciter des propositions avant de recommander une liste de candidats au conseil.

Les propositions peuvent être faites à l'aide du formulaire suivant:
https://forms.gle/U8WsmUuAuV3ESPyz5 .

Nous mettrons à l’étude les propositions de candidatures reçues avant le 1er novembre. Si vous proposez une autre personne, veuillez vous assurer que cette personne accepte de siéger au conseil d’administration de l’ACÉ.

La participation au conseil est un excellent moyen de faire connaissance et de travailler avec des collègues de partout au pays et de rendre un précieux service à la profession d'économiste au Canada. Les membres siègent pour un mandat de 4 ans. En plus d'assister aux réunions du conseil, ils siègent sur un comité du conseil. Généralement, les réunions ont lieu en personne au mois de juin et virtuellement jusqu’à trois fois par ans. Les frais de déplacement pour aller à la réunion de juin, pendant le congrès annuel de l’ACE, sont remboursés. Nous nous engageons à élargir la diversité au sein de la gouvernance de l’Association et encourageons particulièrement les candidatures qui nous aideront à atteindre cet objectif.

Le comité des candidatures mettra à l’étude toutes les propositions, puis recommandera une liste de candidats au conseil lors de leur réunion de décembre. Les membres seront informés de la liste approuvée par le conseil en janvier. Si un membre de l'Association ne faisant pas parti de la liste souhaite se présenter aux élections, sa candidature doit être envoyée au comité des candidatures avant le 1er mars. Nous organiserons ensuite une élection pour les postes du conseil d’administration conformément aux statuts. Si vous avez des questions sur le processus ou sur les devoirs des membres du conseil, veuillez contacter la professeure Ana Ferrer, secrétaire de l'Association (aferrer@uwaterloo.ca) ou Sonya Marion, notre cadre dirigeant (cea.execdir@gmail.com).

Les statuts de l'Association sont disponibles ici :https://www.economics.ca/cpages/bylaws

Cordialement,

Nicole Fortin
Présidente
l’Association canadienne d’économique

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